Tiedelinja on itselleni tärkeä hanke, ajoinhan sitä jo ylioppilaskunta-aikoinani. Ongelmana nyt on vain, se että hyvää linjausta ei ole löytynyt. Uusin viritelmä olisi kulkenut Vallilanlaakson läpi, se maksaisi 10 miljoonaa euroa, nopeuttaisi linjaa viidellä minuutilla ja siihen sisältyy törkeän kallis tunneli.

Se myös vedettäisiin läpi viheralueen, nykyistä ratapohjaa pitkin. Rata onkin käyttökelpoinen, mutta siihen olisi parempi vetää ratikkareitti, jonka voisi pistää nurmelle. Joukkoliikennekatu on käytännössä monta metriä leveämpi ja asfalttia. Siinä menisi muutama bussilinja ja mielestäni puistoa ei kannata uhrata sen takia. 

Kaupunkisuunnittelulautakunta hylkäsi hankkeen jo kertaalleen, yksimielisesti. Apulaiskaupunginjohtaja toi kuitenkin hankkeen suoraan kaupunginhallitukseen käsiteltäväksi. Aikomuksemme on ryhmänä ehdottaa, että pitäydytään kaupsun päätöksessä ja hylätään ehdotus.